Australian Zoo PART 1 - Reisverslag uit Landsborough, Australië van Jan&Inge Roos&Daan - WaarBenJij.nu Australian Zoo PART 1 - Reisverslag uit Landsborough, Australië van Jan&Inge Roos&Daan - WaarBenJij.nu

Australian Zoo PART 1

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Jan&Inge

04 Augustus 2014 | Australië, Landsborough

Hier komt het eerste deel van Daan zijn verslag dat vanwege zijn accurate beschrijving van de dag, veel tijd in beslag neemt om het te schrijven. Hopelijk is het voor het einde van onze vakantie klaar.

Australian Zoo

Dit stukje gaat over de Australiën zoo.we zitten in de auto ik mocht voorin dus toen ging roos heel erg zeuren dus toen ging mama bij roos zitten toen vond ze het nog steeds niet goed dus zei ik dat zij op de terugweg voorin mocht zitten.We zijn nu bij de dierentuin Jan kocht de tickets we gingen bij de komodo varaan kijken toen zagen we dat de otters werden gevoerd dus we gingen daar kijken.Toen kwamen we bij de alligators, je zag ze echt bijna niet omdat ze vol modder zaten en er lag heel veel modder en ze zaten er best diep in. Er waren ook cassuarissen, Jan zij dat ze niet achteruit konden lopen zelfs geen milimeter ik vond dat echt raar. Daar waren ook koala's ze waren echt heel schattig er waren er ongeveer 10, eentje werd wakker hij ging eucalyptus eten koala's lusten ongeveer 6 soorten eucalyptus van de 300 ze halen zelfs drinken uit eucalyptusblaadjes. Toen gingen we naar de dingo's ze waren echt super mooi er waren er twee ze zaten op de rotsen. Toen gingen we naar de krokodillenshow we zaten op de vierde rij er kwam een condor toen kwamen er kleine groene papegaaien en kakatoes maar die hadden geen gele kuifjes maar licht roze en toen kwam er een zwarte papegaai. Er werd een meneer uit het publiek gekozen, hij moest een briefje van vijf dollar omhoog houden en die papegaai vloog naar hem toe en pakte het briefje en vloog terug naar de mevrouw en toen zij die mevrouw nou nu heb ik gelijk fooi.Toen kwam er een man die zij wat je allemaal niet moest doen als er een krokodil in een rivier zwom je moest niet hangen boven het water want hij kan heel hoog springen je moest niet gaan vissen want dan sleurt hij je mee met je vishengel en je moest geen vis schoonmaken want dat ruikt ie en eet hij je op met de vis en het domste is natuurlijk zwemmen en op het water stampen.Toen kwam er een hele kleine krokodil toen kwam er op de achtergrond een heel spannend muziekje die meneer zij achteruit! tegen zijn medewerkers.Er was ook een meneer uit het publiek gehaald.Die dierentuinman deed heel overdreven bijvoorbeeld hij liep naar de krokodil toe en toen ging die weer naar achteren en trilde voornep en gooide heel snel het visje naar hem toe. Toen kwam er een hele grote krokodil die ene dierentuinman zij dat dat de zoutwaterkrokodil was en dat dat de grootste soort is.Toen kwamen we bij de slangen de tweede was aan het vervellen de derde was de giftigste slang ter wereld, er waren er ongeveer tien van de twintig die we niet konden vinden er was ook een hele coole slang hij was niet giftig maar hij at giftige slangen nu gingen we even kijken bij de common Wombats maar die zag je niet dus gingen we kijken bij de zuid harige neus Wombats en er gingen er twee vechten en één daarvan had maar één oog.

• 13 Augustus 2014 - 15:41

Marjolijn:

Wauw daan... zo leer ik nog eens wat over krokodillen! !! Super gaaf lijkt het me.
    en wat een stoere foto van jou en die slang!!!
    Erg gaaf allemaal.
    Veel plezier. Tot snel.

• 14 Augustus 2014 - 10:40

Oma Lachen Hanni:

GEWELDIG ! Daan.
    Prachtig verhaal. (ik had er best bij willen zijn.)
    Behalve bij die enge slang.
    Wacht met spanning op deel 2 van Australian Zoo.
    tot gauw.

• 14 Augustus 2014 - 20:07

Opa En Oma Koudstaal:

Je hebt al heel wat dieren gezien. Wij vinden het heel leuk om je verslag te lezen
    Droom je al van krokodillen?

• 14 Augustus 2014 - 23:49

Jan&Inge En Roos&Daan:

Nee ik droom nog niet van krokodillen.
    De slang voelde heel zacht. En de alligator ook.