Echo point point point - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Jan&Inge Roos&Daan - WaarBenJij.nu Echo point point point - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Jan&Inge Roos&Daan - WaarBenJij.nu

Echo point point point

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Jan&Inge

27 Juli 2014 | Australië, Katoomba

Onze nieuwe bestemming in Katoomba was in het huis bij Sara. Zoals ik al eerder heb geschreven was het huis erg luxe, zo erg dat ik me bijna niet durfde te bewegen, laat staan dat ik de kinderen durfde te laten rondrennen. Sara bleek gelukkig erg relaxt en de poezen waren vrijwel meteen dol op de kinderen en vice versa. Hierdoor waren we wel genoodzaakt pilletjes voor Roos te kopen, want zij begon meteen te snotteren van Belle en Poppy.
De volgende dag, zondag, liepen we naar Echo Point met het uitzicht op de Three Sisters. De drie bijzondere rotsen die volgens de legende zussen waren. Zij werden ooit met goede bedoelingen betoverd in steen, alleen de betovering kon niet meer opgeheven worden door de dood van de tovenaar, jammer maar helaas. Sindsdien kwamen ze uit alle hoeken van de wereld de zusjes bekijken. Hebben Agnes en ik nou nooit gehad. Jan keek even welke zus hij het aantrekkelijkst vond voordat we vanaf het schitterende uitkijkpunt over de canyon richting de Katoomba Falls wandelden. Een prachtige wandeling door natuur die zo anders is dan de onze. Vooral de varenbomen vond ik erg mooi. Vanaf de idyllische waterval, waar je niet door omhoog kon klimmen, liepen we 310 meter naar beneden naar het basisstation van bergtreintje in Jamison Valley. Deze wandeling was echt fantastisch! Door echt regenwoud met overhangende rotsen, heksenwatervallen, kakatoes die tegen de bergwand geplakt zaten liepen we van de ene overweldigende natuurpracht in de ander. Wow, wat bijzonder. En wat moeilijk om dat op een foto vast te leggen! Niet gelukt dus. Onderaan de berg gingen we met een treintje omhoog. Dit klinkt vrij suf maar het treintje ging in een hoek van 64graden de berg omhoog. Vanuit onze stoelen keken we de afgrond in en voor de fun stonden ze ook nog eens op de stand cliffhanger. Keep your bags tight, riepen ze vrolijk. Jahoor, want je zat dus helemaal niet vast of zo. Je moest je goed vast houden anders viel je gewoon naar beneden.
Ik was wat pips om de neus, dacht meteen: kan Daan zich wel ergens vasthouden hij is zo klein? En moet Roos overgeven, want het lijkt best op een achtbaan..?
Roos vond het denk ik echt wel eng maar toch leuk, Daan vond het het leukste van de vakantie. Wat nou cool regenwoud? Ik zie hem denken, ga toch fietsen mam met je eco, bio en andere meuk.
Maar ik hoop natuurlijk stiekem dat hij over tien jaar denkt, dat regenwoud, dat was echt vet.

  • 31 Juli 2014 - 15:49

    Marjolijn:

    Wat een mooie foto's en een leuk verhaal van die betoverde zussen.
    Zo leer je nog eens wat!
    Hoe gaat het autorijden aan de andere kant van de weg???
    Xxx

  • 03 Augustus 2014 - 14:27

    Henk:

    Het is maar goed dat ouders blijven hopen dat hun kinderen op latere leeftijd iets anders tegen bepaalde zaken aankijken. Soms lukt dat ook wel nietwaar?
    Maar lijkt mij best een mooie tocht met het bergtreintje.
    Op naar het volgende hoogtepunt. Veel plezier en groeten aan de 'rest'.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan&Inge

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 55
Totaal aantal bezoekers 7134

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Australie

Landen bezocht: